Monday, October 08, 2007

awalnya.........................

It is We who created you and gave you shape; then We bade the angels prostrate to Adam, and they prostrate; not so Iblis; He refused to be of those who prostrate

Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu (Adam), lalu Kami bentuk tubuhmu, kemudian Kami katakan kepada para malaikat: “Bersujudlah kamu kepada Adam”; maka mereka pun besujud, kecuali iblis. Dia tidak termasuk mereka yang bersujud

(Allah) said : “What prevented thee from prostrating when I commanded thee?” He said: “I am better than he: Thou didst create me from fire, and him from clay.”

Allah berfirman: “Apakah yang menghalangimu untuk bersujud (kepada Adam) di waktu Aku menyuruhmu?” Menjawab iblis: “Saya lebih baik daripadanya; Engkau ciptakan saya dari api sedang dia Engkau ciptakan dari tanah.”

(Allah) said: “Get thee down from this: it is not for thee to be arrogant here: get out, for thou art of the meanest (of creatures).”

Allah berfirman: “Turunlah kamu dari surga itu; karena kamu tidak sepatutnya menyombongkan diri di dalamnya, maka keluarlah, sesungguhnya kamu termasuk orang-orang yang hina.”

He said: “Give me respite till the day they are raised up.”

Iblis menjawab: “Beri tangguhlah saya sampai waktu mereka dibangkitkan.”

(Allah) said: Be thou among those who have respite.”

Allah berfirman: “Sesungguhnya kamu termasuk mereka yang diberi tangguh.”

He said: “Because thou hast thrown me out of the way, lo! Iwill lie in wait for them on thy straight way: “Then i will assault them from before them and behind them, from their right and their left: Nor wilt thou find, in most of them, gratitude (for the mercies).”

Iblis menjawab: “Karena Engkau telah menghukum saya tersesat, saya benar-benar akan (menghalang-halangi) mereka dari jalan Engkau yang lurus, Kemudian saya akan mendatangi mereka dari muka dan dari belakang, dari kanan dan dari kiri mereka. Dan Engkau tidak akan mendapati kebanyakan mereka bersyukur (taat).

(Allah) said: “Get out from this, disgraced and expelled. If any of them follow thee,- Hell will fill with you all.”

Allah berfirman: “Keluarlah kamu dari surga itu sebagai orang terhina lagi terusir. Sesungguhnya barang siapa di antara mereka mengikuti kamu, benar-benar aku akan mengisi neraka Jahanam dengan kamu semuanya.”

(Al –Araf ayat 11 s/d 18)

itulah awalnya kita musuhan sama iblis...... sampai kiamat.


August 25, 2006

No comments: